Cetatea Alba Iulia si taxa de intrare


Alba Iulia se poate mandri ca are una dintre cele mai frumoase si bine conservate cetati din Europa. Da, va ganditi ca vand gogosi aici, insa in ultimii ani cetatea asta a fost luata din stadiul de balarii si mizerii si dusa la stadiul in care Makavelis se mandreste tare de tot cu ea. Problema, daca e s-o numim problema si nu doar o cearta politica locala, este ca cei care se ocupa de Cetate percep taxa de intrare la obiectivele turistice si pentru albaiulieni, iar o parte din politicienii locali vor s-o elimine. Sa stabilim o treaba: nu se percepe taxa sa intri in Cetate, pe unde vin eu de la munca cand am chef de plimbari (1-2-3-4) ci doar la obiectivele turistice: Traseul celor Trei Fortificatii, Traseul Bastioanele, macheta locului unde au fost ucisi Horea si Closca, Poarta Castrului Roman, Centrul de echitatie, Caponiera. 

Argumente impotriva taxei de intrare (si) pentru albaiulieni
- cei de aici nu trebuie sa plateasca, ei sunt din oras, ar trebui sa intre gratuit
- parte din bugetul local, deci banii albaiulienilor, s-au dus inspre Cetate, n-ar trebui sa mai plateasca
- sa nu se faca profit pe spatele celor de aici, banii sa vina de la vizitatorii din alte orase/tari

Argumente in favoarea taxei de intrare (si) pentru albaiulieni
- sa aduci Cetatea in stadiul in care este acum costa. S-o intretii costa, de asemenea. O gramada de oameni muncesc acolo, au grija de ziduri, de gazon, fac curatenie, ingrijesc caii (adusi din Olanda – niste frumuseti!!)  
- inainte mergeai si iti faceai nevoile prin locurile alea. Pe unde pasesti acum, pe langa ziduri placate cu marmura scumpa, pe vremuri mergeau ciudatii sa faca foc, sa scrie pe pereti si alte cacaturi de astea
- taxa e de doar 5 lei. Sa fim seriosi, o sticla de cola. 15 lei daca vrei sa vezi interiorul (Sala regala, Sala frumoasei privelisti, Sala cavalerilor templieri, Sala capitulara, Sala armelor) 
- peste tot prin lume se plateste la obiectivele turistice, de ce nu s-ar plati si aici?
- banii bagati sunt ai firmei ce se ocupa de restaurarea si ingrijirea Cetatii, nu sunt banii municipalitatii

Acum va intreb, ca voi vedeti situatia din afara, credeti ca albaiulienii ar trebui sa plateasca taxa de intrare la obiectivele turistice?

About Author: Andrei

49 thoughts on “Cetatea Alba Iulia si taxa de intrare

  1. paulyluca
    January 21, 2011 at 15:57

    Decat gratis si murdar, neingrijit si darapanat (pentru ca fara bani nu facea nimeni nimic acolo), mai bine platesti taxa de intrare. Acolo s-au investit foarte multi bani pentru ca cetatea sa arate asa cum arata acuma. Doar intretinerea ei sunt sigur ca costa o avere.

    Parere de albaiulian care nu are pretentia sa intre gratis la obiectivele turistice respective.

  2. Cristina_TM
    January 21, 2011 at 16:00

    Cred ca ar trebui sa gandeasca un sistem misto de promovare cu taxa asta de intrare. de exempul, daca tu, Maka, chemi vreo 56 oameni in vizita si ne duci sa ne arati minunata Cetate, tu sa nu mai platesti taxa, ca ai promovat-o catre altii, dinafara orasului.

    Acum, realist vorbind, in orice loc de care am auzit pana acum, taxa de intrare e platita de toata lumea, indiferent de orasul de bastina.

  3. January 21, 2011 at 15:54

    cu siguranta da!

  4. January 21, 2011 at 16:02

    Daca faci regim preferential pentru localnici, cum ii deosebesti de straini? Le pui crotal, le dai legitimatii, le permiti doar celor la care scrie Alba Iulia in buletin sa intre pe gratis [si ce faci cu pustii sub 14 ani, ce faci cu studentii si cei veniti din alte parti, care n-au mutatie]?
    E mai simplu din acest punct de vedere ca toata lumea sa mearga dupa aceleasi reguli.

  5. January 21, 2011 at 16:03

    Albaiulienii trebuie să platească taxă de intrare. Acum putem vorbi de cuntumul ei. Ar putea de exemplu să plătească doar 50%.

  6. January 21, 2011 at 16:04

    Cred ca nu e chiar atat de mult sa platesti o taxa de 5 RON. Daca ar fi intrare libera,sunt sigur ca ar ajunge sa fie disntrusa,pentru ca romanii au asta in sange,dar asa daca este taxa la intrare,nu intra numai cei interesati.

  7. January 21, 2011 at 16:06

    io am ajuns des pe acolo
    si mereu m-am intrebat de ce intra oricine cum vrea pe acolo
    daca cei din alba iulia trebuie sa plateasca sau nu, nu stiu ce sa zic, nu ma bag
    dar noi, astialalti, categoric da, trebuie sa platim
    macar din respect pentru ceea ce e cetatea asta cu care ne mandrim cu totii cand o bagam pe aia cu neamul romanesc si de alea

  8. January 21, 2011 at 16:07

    Votez un da. In primul rand pentru ca asa mi s-ar parea corect
    In al doilea rand, pentru ca eu, ca bucuresteanca nu tin minte sa ma fi intalnit cu vreo reducere\gratuitate doar pentru ca sunt din acelasi oras cu respectivul obiectiv turistic :)

  9. January 21, 2011 at 16:13

    La obiectivele turistice mi se pare normal sa platesti taxa. E ca si cum ai intra intr’un muzeu. Totusi daca sunt spatii de uz comun in interiorul cetatii, gen locul pe unde treci tu cand vii de la munca desi nu e cazul in situatia de fata, atunci se schimba situatia si optica.

  10. January 21, 2011 at 16:13

    Eu zic ca da. E un obiectiv turistic si pentru voi ca si pentru noi, ca doar n-au toti albaiulienii domiţilul in Cetate.

  11. January 21, 2011 at 16:19

    Toata lumea plateste. Doar noi suntem cu mot si vrem sa fie moca, doar pentru ca locuim acolo

  12. January 21, 2011 at 16:29

    Mi se pare corect să plătească toată lumea, şi oricum taxa nu e un capăt de ţară.

  13. January 21, 2011 at 16:32

    Nu ii ca si cand o sa mergem sa vizitam traseul in fiecare dupa-masa… sa fie taxa!

  14. January 21, 2011 at 16:32

    Si albaiulienii pot deteriora obiectivele, la fel ca orice alt turist, asa ca pot plati si ei la fel ca noi.
    In plus, banii se intorc spre albaiulieni oricum, ca turistii aia care vin sa vada cetatea, nu traiesc cu aer si nu dorm in santuri :D

  15. January 21, 2011 at 17:02

    Da fara discutii. Si noi devenii platim biletul telecabinei ce duce pe cetate. Asa e si normal, asa e si peste tot in lume!

  16. Iulia
    January 21, 2011 at 17:08

    ar trebui sa plateasca. sa nu plateasca e ca si cum ai spune ca eu care sunt din cluj nu ar trebui sa platesc intrare la muzeul de arta din cluj, sau altceva de genul asta… plus ca oamenii cand platesc o taxa sunt in general mai civilizati :)

  17. January 21, 2011 at 18:19

    Azi-maine o sa-i puna sa plateasca si pe studentii care urca la universitate!

  18. Roman Florin
    January 21, 2011 at 18:20

    Buna seara. Andrei, ca unul din principalii contestatari ai taxei de acces in Cetatea Alba Iulia as dori sa fac cateva precizari importante: in primul rand, ca albaiulian refuz sa fiu tratat ca un turist in orasul meu; 2. taxa este ilegala intrucat nu poti ca firma privata sa impui o taxa pe domeniul public fara o hotarare de consiliu local ( ce-ar fi daca maine eu, tu sau altul am merge in fata la Primarie, CJ sau Prefectura sa punem bariera si sa incasam taxa pe acelasi principiu – ca e domeniu public si facem fiecare ce vrem ); 3.cetatea nu este restaurata din banii de taxa. Aceiasi firma care o administreaza si care incaseaza 90 % din profit, are OBLIGATIA CONTRACTUALA de a asigura intreinerea si paza zonei. Trebuie sa se stie ca Cetatea este restaurata cu banii guvernului, ai primariei si din fonduri europene. In total vor fi peste 100 de milioane de Euro si atunci de ce Primaria incaseaza doar…10 % din profit, iar firma privata 90 %. Diferenta e clara: firma pune mana pe jumatate din Cetate, pentru 49 de ani, incaseaza taxa si are lucrari de la stat de peste 100 de milioane de Euro, iar contributia ei este undeva la circa…400.000 de Euro. Adica isi ia din bani publici peste 100 de milioane de Euro si “baga” undeva la 400.000. Sustin clar ca banii pentru restaurare nu trebuie luati de la localnici, ci de la turisti care trebuie atrasi cu o promovare nationala si internationala, nu cu calendare puse in clantele fiecarui albaiulian de catre primarie. De asta am propus dupa discutia cu dl. Constantin Chiriac, “Creierul” capitalei culturale Sibiu 2007, sa ne batem pentru ca Alba Iulia sa devina Capitala Culturala Europeana in 2020.

  19. January 21, 2011 at 18:21

    argumentul adus de tine cum ca banii de pe taxe merg in contul celor care se ocupa de administrarea cetatii m-a convins. sa fie taxa!

    mi-as dori sa pot plati si eu taxa pentru a vizita turnul lui Stefan din Baia Mare. din nefericire, turnul e lasat in paragina si destinat sa fie doar un cuib plin de oameni ai strazii.

  20. January 21, 2011 at 18:25

    Claudiu tu esti probabil din Deva. Diferenta intre noi si voi este de viziune. La Deva exista un produs turistic integrat care atrage turisti: adica Cetatea, telegondola care te urca si SPA-ul sau noul aqua -land. Adica daca mergi in Deva ai ce face si multi dintre albaiulieni vin in week-end la voi. Daca nu ma crezi uita-te in parcarile de la supermarket-uri duminica seara. In Alba Iulia daca vin 1000 de turisti intr-o zi se blocheaza orasul.

  21. January 21, 2011 at 18:28

    Robbie numai un nebun nu ar sustine investitia si eu mai ales ca liberal. Sunt nascut in Alba Iulia si imi iubesc orasul. Apreciez ca se face treaba si scapam de balarii. Ideea e ca nu suport sa-si bata cineva joc de mine ca asa vrea muschiul lui.

  22. January 21, 2011 at 18:56

    Cu siguranta pot fi considerat subiectiv dar nu sunt de acord cu taxa de intrare in Cetatea din Alba Iulia. Cei care cunosc cetatea noastra ma pot intelege.
    Cetatea Vauban din Alba Iulia nu este ca un muzeu sau ca un obiectiv turistic ca multe altele. Spatiile sunt pe cat de frumoase pe atat de mari si generoase. Eu vad aceste spatii, cele pentru care se percepe taxa, ca un loc de promenada, de relaxare sau pur si simplu de “pierdut vremea” dar in sensul bun. Mi-ar placea sa vad bunici plimbandu-si zilnic nepotii printre zidurile cetatii si povestindu-le istoria lor. Dar cu acea taxa sigur nu o sa-si permita acest lucru decat poate o data pe saptamana. Poate.
    Pentru albaiulieni cetatea a fost un spatiu interzis timp de zeci aceasta fiind ocupata de armata. Acum, cand s-a facut un lucru bun acolo incepe sa fie interzis din cauza unei amarate de taxe. Cand eram copil ma uitam de multe ori la portile care ne opreau accesul in cetate si speram ca intr-o zi sa ma pot juca pe acolo.
    Mai e o problema. Majoritatea sumelor investite in cetate reprezinta fonduri publice (locale, guvernamentale sau europene) . Firma care administreaza acum cetatea a investit doar o mica parte din ce e acolo. Si aceeasi firma primeste 90% din banii de pe bilete si doar 10% merg la bugetul local. Si nu cred ca e corect. As fi de acord cu o astfel de taxa daca s-ar amenaja acolo, de exemplu, un muzeu. Da, pentru acela sa se perceapa o taxa care sa intre in conturile celor care il amenejeaza. Oricum, se poate discuta enorm de mult pe acest subiect

  23. Emanuel Dragusin
    January 21, 2011 at 19:23

    In primul rand ma bucur ca se discuta pe tema asta si chiar eram interesat sa vad si opinile celor care nu sunt din Alba Iulia. Vreau sa spun de la inceput: eu lucrez la firma care s-a ocupat si se ocupa de restaurarea Cetatii Alba Carolina.

    Trebuie facute anumite precizari. Cetatea are 100 de hectare, e foarte mare si are in mijlocul ei cea mai mare densitate de monumente istorice din Romania. Firma care s-a dedicat restaurarii Cetatii si monumentelor din ea, SC Grup Corint SA, a concesionat pe o perioada de aproximativ 40 de ani o mica parte din Cetate. Acolo si doar acolo se percepe taxa amintita si asta pentru ca doar firma amintita a bagat sute de mii de euro, nu Primaria nici altcineva. Taxa se percepe pentru asigurarea mentenantei de care vorbea si Andrei.

    In restul Cetatii Primaria a bagat 57 de milioane de euro, fonduri europene. Lucrarile au fost executate insa tot de Grup Corint. E de notorietate ca, cu banii europeni nu te joci, deci nu poate fi vorba de aranjamente.

    Albaiulienii si toti ceilalti turisti pot vizita gratuit o sumedenie de obiective: cele 5 Porti ale Cetatii, cele 2 catedrale, Traseul Sudic ale Cetatii, Traseul Nordic, Centrul de Echitatie, parcul Custozza sau Obeliscul lui Horea Closca si Crisan.

    Pe langa asta, in fiecare zi la ora 12 are loc schimbarea garzii dupa un ceremonial care avea loc si acum mai bine de 200 de ani.

  24. Mihai
    January 21, 2011 at 20:00

    Felul in care prezinta situatia il descalifica pe domnul Roman din start. El vorbeste la modul general de o taxa de intrare in Cetate. GRESIT! Spune Andrei, in drumul tau inspre si de la lucru, prin Cetate, iti ia cineva vreo taxa? Sunt foarte curios daca bucurestenii pot intra gratis la muzeul Antipa sau sibienii la muzeul BRUKENTHAL, sau clujenii la Gradina Botanica (cazul din urma se aseamana mai mult cu al nostru). Poate domnul Roman nu stie ca la Traseul Celor Trei Fortificatii sunt in cea mai mare parte banii Grup Corint iar municipalitatea ia o redeventa doar pentru ca este domeniu public. E important insa de spus ca acest domeniu a fost concesionat in niste termeni acceptati de catre majoritatea consilierilor locali, consilieri alesi de catre albaiulieni.

    Incercati sa va faceti imagine pe niste vorbe in vant. Acum vreti sa va dati drept luptatori pentru numirea orasului nostru “Capitala Culturala Europeana”; dar, domnule Florin Roman, singurul nostru avantaj pentru atingerea acestui obiectiv il reprezinta felul cum arata Cetatea, ceea ce a sustinut si dl. Constantin Chriac, iar Cetatea arata in acest fel nu datorita dumneavoastra sau italianului, prietenul dumneavoastra sau altora care va canta in struna, cum e colegul de partid Marius Filimon.

    Lasati-va pagubasi. Peste 2 ani lucrarile la Cetate se vor finaliza precum si celelalte proiecte in valoare de 150 de milioane de euro atrasi de edili. Asa ca la locale voi o sa veniti cu vorbe iar ei cu fapte concrete. Am zis!

  25. January 21, 2011 at 21:23

    cu siguranta da. eu daca vreau sa vizitez vreun obiectiv istoric la mine in judet platesc, voi cei de acolo de ce nu ati plati?

  26. N.
    January 21, 2011 at 23:20

    Categoric DA pentru taxa. Indiferent de unde provin banii pentru refacerea cetatii aceasta trebuie intretinuta si nimeni n-o va intretine fara sa obtina si un profit din asta. Locuitorii orasului ar avea mai mult de castigat de pe urma turistilor pe care i-ar atrage prin conditii bune de cazare si masa ( hoteluri/restaurante), pentru ca un turist care doar vine sa vada cetatea ar petrece maxim 0 zi la Alba Iulia, ar manca un covrig si-ar pleca daca n-ar avea si alte motive care sa-l retina acolo.
    In schimb, asa cum e in 99% din cazurile obiectivelor turistice, pentru anumite categorii sociale ( elevi, studenti, pensionari) taxa ar putea fi mai mica. Toti ceilalti se considera ca sunt oameni care au un venit si-si permit sa plateasca o taxa anume.

    (sunt din Bucuresti si platesc taxe de intrare la obiectivele turistice peste tot)

  27. January 22, 2011 at 00:01

    hai că vin și eu din urmă: bine-nțeles că ar trebui să plătească! decât zic.

  28. January 22, 2011 at 02:17

    Categoric taxa trebuie plătită. De către toţi! Eu, ca albaiulian, îmi plătesc impozitele şi alte taxe către o administraţie locală ce nu a fost capabilă ca singură să reamenajeze cetatea şi să o aducă la stadiul în care se află ea acum aşa că a concesionat o parte din ea către S.C. GrupCorint S.A., firmă care a băgat nişte bani (fie o parte din ei chiar şi din fonduri europene) şi a ştiut să-i gestioneze astfel încât investiţia “să se vadă”. Şi se vede într-un mod extrem de plăcut.
    Dacă oamenii pe care eu i-am ales în administraţia locală nu au fost în stare să-mi ofere partea aia de Cetate, fără a fi nevoie de o concesionare, poate că merit pedeapsa asta de a plăti amărâta aia de taxă de 5 Ron pentru a vizita “Traseul celor 3 fortificaţii”.
    Atenţie! Nu este vorba despre o taxă ce se impune pe întreg perimetrul Cetăţii ci doar despre o parte din aceasta. Este, hai să îi spunem un fel de muzeu în aer liber. Muzeu este şi Muzeul Unirii. Ce ar însemna ca să fiu împotriva taxei de intrare de la muzeu, doar pentru că şi Muzeul Unirii se află în perimetrul Cetăţii şi este finanţat din bani de la buget?
    Sunt atâtea obiective istorice, culturale şi religioase ce pot fi vizitate în afara perimentrului pentru care se percepe respectiva taxă, încât nu-i neaparată nevoie să intrii la Traseul celor 3 fortiricaţii.
    Domnilor Roman Florin şi Marius Filimon, în omentariile pe care le-aţi lăsat aţi încercat să induceţi cititorii în eroare şi să omiteţi anumite aspecte, astfel încât această taxă să pară absurdă. Doar pentru că sunt albaiulian nu înseamnă că nu pot fi “turist” în oraşul meu, iar Cetatea nu a fost niciodată închisă propriu-zis albaiulienilor, ci doar izolată, degradată şi denigrată datorită prezenţei armatei în acele spaţii. Armată care face parte şi ea din structurile administrative exact ca Primăria, care acum încearcă să repare greşelile din trecut ale cadrelor militare ce au dezafectat cărămidă cu cărămidă acele ziduri.
    Corint Grup a adus oameni, proiecte, echipamente, a investit timp şi fonduri pentru reabilitatea “Traseului celor 3 fortificaţii” şi niciodată o taxă de 5 ron nu mă va împiedica să merg să vizitez acel loc. Nu ai 5 ron sau nu vrei să-i dai că eşti tu prea orgolios? Nu te duci şi nimeni nu-ţi va simţi lipsa. Vă întreb câţi alţi oameni sau firme au fost interesate să investească în acele locuri la vremea când acolo domneau bălăriile şi mizeria? Nimeni. Şi acum venim să-i condamnăm pe cei care au adus locul respectiv la stadiul şi felul în care arată acum, tocmai pentru o taxă de 5 ron.

    Nu cred că cei din PNL nu se mândresc cu Cetatea Vauban şi cu Traseul celor 3 fortificaţii, nu cred că nu-şi duc musafirii din alte oraşe să viziteze Cetatea doar pentru că sunt nevoiţi să plătească acei 5 ron. E clar că totul e sub semnul politicii şi a rivalităţilor dintre consilierii locali. În loc să bateţi apă în piuă cu scoaterea aceste taxe mai bine aţi încerca să faceţi ceva cu adevărat util pentru Alba Iulia. Cu ce mă ajută faptul că nu plătesc ăia 5 ron o dată la 2-3 luni când am chef de o plimbare pe acolo? Nu o să mă îmbogăţesc din asta şi nici mai bine nu-mi va merge! Vă este teamă că se va umple Sabău de bani şi…şi ce va face cu ei? Tot către municipalitate se vor întoarce într-o formă sau alta!
    Numai bine!

    P.s. Aş ruga dinstinşii contestatari ai acestei taxe şi pe stimaţii pnlişti să facă demersuri pentru eliminarea taxei de la WC-ul public. Nu-mi convine, ca albaiulian, să plătesc pentru că vreau să mă piş şi să mă cac într-un spaţiu public!

  29. January 22, 2011 at 03:39

    daca si restu’ platesc nu vad de ce si cei din Alba Iulia sa nu plateasca. intretinerea costa.

  30. January 22, 2011 at 09:48

    Eu nu am inteles cum vor sa o elimine?
    Nu am fost niciodata acolo, dar pare foarte frumos si zic sa mai avem si noi obiecte turistice in tara asta… macar atat, sa ne mandrim cu ceva din trecut, daca nu din prezent.
    Cei din oras nu cred ca ar trebui sa mai plateasca sau daca e sa plateasca, sa plateasca putin.

  31. fely
    January 22, 2011 at 11:24

    categoric DA pt.taxa.este logic si absolut NORMAL!!

  32. January 22, 2011 at 11:45

    Raman la opinia ferma ca banii din Cetate nu ii scoatem cu o taxa ci cu promovarea turistica si cu evenimente si festivaluri de anvegura, care sa atraga turisti. Din punctul meu de vedere, Cetatea trebuie sa fie un spatiu viu, nu un muzeu in care sa intri cu taxa. Vandalizarea nu se opreste cu o taxa, ci cu paza si simt civic. Asa cum spunea IPS Andrei se prevede o noua taxa pentru latura de vest, motiv pentru care a cerut modificarea proiectului, astfel incat enoriasii sa nu plateasca taxa la intrarea in biserica.

  33. Roman Florin
    January 22, 2011 at 11:51

    In alta ordine de idei va intreb albaiulieni si nu numai, care este simbolul national al Albei Iulia? Nu Cetatea, ci Catedrala Reintregirii Neamului, unde au fost incoronati Regele Ferdinand si Regina Maria. cand vedem Alba Iulia la tv de 1 decembrie, ca din pacate alta data suntem ignorati, unde sunt focalizate camerele tv: pe catedrala. Unde si-a propus Mihai sa faca promovarea mashului care a starnit controverse: tot pe catedrala. daca Cetatea este punctul forte de ce nu a facut invers, adica sa puna mash-ul pe Cetate? In 1920, cei care au pozitionat Catedrala asa cum este acum au facut tocmai pentru a simboliza unitatea nationala si deschiderea. In noul proiect Catedrala va fi ascunsa bine de un pod de lem, iar simbolul national autentic va fi mascat. Tocmai din acest motiv au fost daramate zidurile pe partea de vest. Acum incalcam tot, pe principiul “bani sa iasa”.

  34. January 22, 2011 at 11:55

    nu stiu daca cineva din alba iulia care a comentat mai sus a raspuns pana acum asa: eu cred ca nu ar trebui sa platim pentru ca argumentul 2 din lista de “impotriva taxei” mi se pare destul de bun pentru explica de ce n-ar trebui sa cotizam.

  35. January 22, 2011 at 16:13

    Domnule Roman, ma scoti din sarite!
    Ce naiba, chiar iti place sa bati campii? Nu mai ai nicio limita?
    Termina odata cu tampeniile astea. IPS Andrei e primar sau consilier local, sau a pus el vreo taxa? El vrea podul acela, nu din cauza taxei pe care o tot visezi tu ci pentru un aces direct in incinta Ansamblului Ortodox, adica, curtea catedralei. Arata tu cand a facut IPS Andrei o astfel de afirmatie cum sustii dumneata. FACI PRAF IMAGINEA PARTIDULUI CU ATITUDINEA ASTA. Mai bine ramaneai la Bucuresti prin niste consilii de administratie si sa ne lipsesti de circul asta pe care il provoci.

  36. Radu
    January 22, 2011 at 16:25

    Roman Florin asta e chiar blonav. Va dati seama ce mare va fi podul care va ascunde in spatele lui Catedrala Reintregirii? Cat halucinatiile din capul lui Roman. E foarte greu sa te abtii sa nu faci anumite afirmatii ofensatoare la adresa unui personaj care o cere atat de tare precum domnul Roman. In conditiile in care Roman Florin se opune unui proiect care urmareste punerea in valoare a Cetatii si chiar scoaterea in evidentata a Catedralei Incoronarii, va dati foarte usor seama ca dansul este impotriva a ceea ce se face in Cetate, e un Gica Contra invidios ca lui nu ii pica niciun banut asa cum se intampla in consiliile de administratie pe la Bucuresti, cand uitase de urbea natala.

    Cand lucrarile la Cetate vor fi gata va incerca sa isi aroge ceva merite, cum ca a facut promovare, sau a cumparat si el un bilet si a contribuit astfel la cresterea economica a orasului, etc. Deocamdata domnul Roman are bani sa isi afiseze chipul pe diverse panouri din oras alaturi de un italian care vorbeste prost romaneste si un deputat PDL-ist care din portocaliu s-a decolorat in galben.

  37. Jog
    January 23, 2011 at 11:00

    Sa-mi fie rusine ca inca nu am apucat sa o vizitez… Legat de taxa de intrare, tipic romanesc.

  38. January 23, 2011 at 18:08

    Uite un motiv misto sa vin curand la Alba Iulia. Maka tre sa fii ghid, sper ca intelegi :).
    Despre taxa cred ca oricine trebuie s-o plateasca atata vreme cat obiectivul turistic justifica curiozitatea. Mai ramane de stabilit clar ce inseamna “obiectivul” ala pentru care se percepe taxa, ca se observa o divergenta de opinii… E o Cetate intreaga, o bucata, o Biserica, un Turn, toata Alba Iulia.. n-am inteles. Inteleg ca s-or bagat bani gramada si ca exista suspiciuni de intentii dubioase dar cum de oamenii astia n-au reusit sa-si lamureasca opiniile inainte sa puna Maka problema… asta mi-e inexplicabil.

  39. January 23, 2011 at 18:17

    @richie: te astept cu mare drag dupa ce vine primavara. o sa ramai uimit de ce vei gasi aici

  40. dojo
    January 24, 2011 at 12:24

    Pe unde am circulat nu stiu sa nu existe taxe pentru localnici. Deci, da. Sa se plateasca. Prin banii aia obiectivul va putea fi intretinut in continuare. Iar suma, hai sa fim seriosi, nu e moarte de om.

  41. January 24, 2011 at 21:37

    in calitate de fosta locuitoare a cetatii nu pot decat sa ma bucur ca a fost restaurata, cat despre taxa, de abia astept sa o platesc si sunt convinsa ca toti ce iubesc Alba gandesc la fel.

  42. January 24, 2011 at 21:45

    Nu e greu de inteles: TOATE marile orase din Europa au o parte veche, un centru sau o latura pe langa care s-a dezvoltat orasul nou. Zona respectiva se numeste Zona istorica a Orasului X. Intri linistit in ea fara sa platesti neam de taxa. Te uiti, faci poze, admiri. Avand in vedere ca marea majoritate a acestor zone concentreaza in perimetru o multime de obiective istorico-turistice, primaria sau CONCESIONARUL, restauratorul sau ce o fi in parteneriat cu Primaria asigura paza, INTRETINEREA, taxeaza intrarea pentru turistii care nu trebuie sa se legitimeze (ca fiind localnici sau nu, ca sa nu mai vorbim de flotant), ci doar sa plateasca o suma de bani prestabilita pentru grup sau single.
    Prin urmare: exista o zona veche de interes a orasului (in cazul Alba Iuliei), unde vezi monumente, Catedrala, parcul, treci pe porti etc. Te afli in zona veche a orasului, unde NU PLATESTI ca sa intri. Vrei sa vizitezi un obiectiv PREDECLARAT ca fiind turistic? Platesti taxa si-ti bei cola in celula lui Horea. In momentul de fata, Traseul e OBIECTIV turistic.
    In momentul in care TOATA Cetate este luata ca un intreg obiectiv turistic platibil, cu subobiectivele de rigoare, atunci se va produce un colaps local, in sensul ca localnicii vor trebui sa plateasca pentru a trece din orasul de sus in orasul de jos. Asa ceva NU EXISTA nicaieri, deci nu va exista nici la noi.
    Sa nu uitam un lucru: Cetatea s-a degradat si din cauza dezinteresului total pe care pensionarii de azi din Armata l-au manifestat. Acum sunt suparati ca li s-au taiat pensiile… N-ar fi rau sa-si puna si ceva intrebari recapitulative.

  43. January 25, 2011 at 15:36

    In unele tari civilizate nu sa plateste peste tot ca la noi. De exemplu in Paris poti sa vizitezi Notre Dame fara sa platesti intrarea in Biserica.

  44. MariusC
    February 5, 2011 at 07:10

    La fel si in Leeds [Marea Britanie], poti vizita orice obiectiv turistic fara a fi platita orice taxa. Eu sincer, nu sunt de acord sa platesc nici macar taxa de 5 lei, nu pentru ca nu i-as avea ci pentru ca nu mi se pare corect.
    Am citit toate comentariile si nu vreau sa intru in polemici de genul “dar nu esti bucuros ca orasul are un obiectiv turistic in plus?”, ” banii aia se vor folosi pentru mentenanta” sau orice altceva.

  45. February 9, 2011 at 22:43

    Daca din banii de intrare se intretine cetatea eu zic ca n-am ce comenta. Dar daca incep si acolo cu mici manevre cum sunt peste tot, atunci…hmmm sa nu le zic cateva.

  46. altu
    April 30, 2011 at 14:44

    Sa va dau un exemplu – la Heidelberg, la cetate, se poate vizita fara orice taxa. Punctele cu artefacte sunt insa vizitabile pe bani, si desi costa, aproape nimeni nu le rateaza, pentru ca, nu ? doar nu ai venit “degeaba”pana acolo.

  47. DanielR
    August 29, 2013 at 20:18

    Spanzuratoarea din traseul celor trei fortificatii nu are nicio legatura cu locul unde au fost executati Horea si Closca; acesta se afla in realitate la sud de actualul cimitir, in dealul Furcilor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>