Pentru romanii care fac turism in Romania…

… sunteti niste persoane foarte bune, va iubiti tara, vedeti lucrurile pozitive din orice concediu petrecut aici, nu sunteti carcotasi, va admir toleranta la manele si mizerie.

Am urcat ieri pana la Balea Lac. Fratilor, cat romanism am putut vedea in 4-5 ore petrecute in zona, da-ma naibii.

Ah, e doar un giolgau care se plange de Romania. Nimic nou. Ok.

Foarte multe gunoaie. Si nu bagati porcaria aia cu pai si daca te-au deranjat, de ce nu ai inceput sa cureti? Eu cred mai mult in amenzi decat in strangerea gunoaielor dupa prosti. Vreau politisti ambitiosi care dau amenzi pentru porcariile pe care le facem. Un an, 365 de zile de amenzi pentru romani. Si sunt convins ca se vor schimba multe, ca doar o data e nevoie sa fii amendat cu niste sute de lei.

Erau atat de multe gunoaie incat, daca nu urcai pe pietre, unde nu merge chiar tot ghiolbanul, nu prea aveai unde sa stai pe iarba, sa te uiti la peisaj si sa-ti faci pozele cu care te lauzi pe Facebook. Cum aratau cabanele alea, ce mancare servesc, cum miroase in Cabana Balea… Si pe holuri, multe porcarii inutile aruncate prin toate colturile, pentru ca una dintre bolile romanului e: nu arunca, pune bine, ca cine stie la ce ne mai trebuie.

Servetelele umede reprezinta cancerul mediului. Se pisa fetele peste tot si servetelele umede raman in urma. Oriunde te uitai vedeai cel putin o hartie folosita, aruncata langa unde si-a facut omul nevoia. 2 lei intrarea la budele alea albastre, unde te bagi doar daca vrei sa simti in 4 secunde o scarba in gat. Le inteleg, dar raman hartiile.

Cartoane, lăzi, fiare, genul de lucruri pe care le pui in spatele cladirii unde iti desfasori activitatea. Pereti scorojiti la cladirea cu telecabina, rugina multa. Chistoace de tigari peste tot la cota 2.000, in punctul 0 al mandriei romanului, ca a zis la un moment dat un om de televiziune ca ar fi cel mai frumos drum din lume.

Stiti, drumul e spectaculos, dar ati vazut cum arata asfaltul, v-ati uitat putin la marginile podurilor de pe traseu? Totul e o paragina.

***

Zilele trecute vorbeam cu niste prieteni, sa facem in 2017 un tur culinar al Romaniei. Dupa experienta mea de ieri (si dupa multi ani de trait printre manelele autohtone), eu zic pas. Nu ma duc prin Romania, sa vad locuri (ce locuri?!), sa mananc chestii gatite in bucatarii insalubre, nu ma duc sa stau mereu langa o masa de melteni. Mai bine raman pe camera toata vara, sa-mi cada flocii de caldura, decat sa merg sa vad Romania. Si daca o fi sa am bani, ma duc afara, undeva, oriunde. Oriunde, dar sa nu fie multi romani – pentru mine nu e concediu daca il petrec inconjurat de romani. Suna a aroganta, dar e doar o scarba bazata pe niste ani de experiente triste (am si o toleranta de batran basinos, vesnic nemultumit).

Nu ma intereseaza ca avem si locuri faine, restaurante bune, serviri ireprosabile, ca astea-s exceptii. Atunci cand locuiesti intr-o troaca, degeaba esti servit cu snitel vienez, ca tot in troaca il mananci, pe langa tine e tot cacat si is porci care miros dubios.

Ca sa inchei, va apreciez ca va place in Romania, ca sunteti patrioti, ma bucur ca ati avut si experiente placute, dar pentru mine e mult prea multa mizerie si ghiolbanism ca sa fiu turist in tara mea. O sa mai merg, evident, prin tara, dar nu cred ca exista vreo sansa ca articolul asta sa aiba un later edit in care spun ba, am gresit, nu e chiar asa.

ciobanesc-trasfagarasan-2016

About Author: Andrei

3 thoughts on “Pentru romanii care fac turism in Romania…

1. oxia
    August 31, 2016 at 17:09

Ia incearca sa mergi in locuri mai putin ”cunoscute”, cum ar fi Campul de lapiezuri. Nu am gasit tipenie de ”meltean” pe acolo. Doar 4 turisti civilizati. Cat despre snitelul vienez, pentru mine au fost mai bune ciupercile si friptura facuta langa cort, la gratar, in the middle of fucking nowhere, acompaniat de un vin de porto. Cele 5* ti le faci singur in Romania. 😉 Mai ales daca ai rulota. (cort in cazul meu) Cheers!
    P.S.: Locurile ”mainstream” e bine sa le vizitezi in timpul saptamanii sau dimineata in week-end. Cand nu prea vin meltenii.

2. August 31, 2016 at 22:03

Nu vreau să îți schimb părerea, ci doar să spun câteceva, și anume: am văzut o grămadă de oameni vara asta prin timeline-ul meu care au făcut excursii prin țară, în locuri mișto, (cel puțin din poze…pozele alea de pe Facebook), și nu prea am văzut lume plângându-se. Poate … ai avut mult ghinion? 😛
    Oricum ar fi, cred totuși că și locurile alea bune merită văzute, promovate pentru competițiile de cacao, ce habar n-au ce înseamnă servicii – aș putea să fac o asemenea recomandare pentru turismul culinar (care e o idee mișto, mai gândește-te), eu am fost anul trecut pe domeniul ”Dracula Daneș”, undeva la câțiva km de Sighișoara. E un loc plăcut, în ”natură”, are pensiune, cu turiști, echitație, parc etc. și e fain. Am mâncat cea mai bună supă de pui acolo, și familia mea a lăudat mâncarea și servirea la fel.
    Știu că dacă mi-aș deschide vreodată o afacere în RO, ar fi una de turism, că îmi dau seama că lipsesc lucrurile de calitate, ca ”afară”, și aș încerca, măcar, să fie cu bun gust. (nu se pune problema momentan)
    Aici în Banat am fost anul ăsta la Casa Altringen, tot undeva pe coclauri, dealuri etc. și din nou am fost impresionată și de drăguțenia pensiunii în general (e o pensiune relativ mică, dar cu mult suflet, să zic așa), și de ce mâncare ne-au servit, cum ne-au tratat – foarte respectuoși, binevoitori. (niște oameni în vârstă, apropo)

Mna, ui cât am scris! Ideea e că poate totuși România mai are ceva bun de oferit la partea asta 🙂
    Și da, cred că mările de la greci > Marea Neagră – într-adevăr, ultimul loc unde m-aș duce în RO.

3. September 11, 2016 at 12:40

Gunoaie, mizerie, cazare praf, servicii mizere, personal nesimtit. Sunt satul de chestii de genul. Pacat de peisajele pe care le are tara asta.