18 aspecte care influenteaza cat de mult ti-a placut intr-un city break

Am fost weekend-ul trecut sa vad Amsterdam. Mi-am dat seama ca senzatia cu care ramai dupa un astfel de city break depinde de multe aspecte la care poate nu te gandesti.

1. Cu cine mergi.
2. Ce stare au cei cu care mergi.
3. In ce perioada a anului vizitezi orasul respectiv.
4. Vremea de afara. Ok, a plouat in doua din cele trei zile, dar avea si pauze. Si oricum, aveam variante unde sa stam de ploaie.
5. Drumul pana acolo. Am avut noroc de un zbor lin pe ruta Timisoara – Eindhoven. Bine, cu trei xanax-uri luate, dar daca zborul era nasol, stateam in Olanda trei zile cu morcovu’ ca trebuie sa zbor si la intoarcere.
6. Cati bani ai la tine. Conteaza pana si cum i-ai facut (oboseala, frustrari etc).
7. Cat timp ai la dispozitie sa vezi orasul ala. Ce iti propui sa vezi si cum te afecteaza faptul ca n-ai facut tot ce aveai in programul stabilit de acasa.
8. Asteptarile cu care mergi. Am plecat spre Olanda cu gandul ca Amsterdam nu e cine stie. Mi-am luat una dupa ceafa.
9. Cum e cazarea. Sunt destul de domnisoara cand vine vorba de locul in care dorm, ma spal. Mai bine mananc mai prost si dau mai mult la cazare decat invers.
10. Cum e baia. Serios, baia e spatiul meu personal atunci cand sunt pe buda. Si inca n-am ajuns (si nici nu intentionez) sa ma cac cu fata in aceeasi incapare. Asa ca atunci cand am vazut ca baia nu e inchisa total – avea un spatiu de 30 de cm sus, deasupra usii – am fost putin sictirit. Dar am folosit cele mai vechi doua metode: muzica pentru sunete, tras apa dupa fiecare depunere pentru miros. Hai, nu va schimbati la fata, ca este un aspect absolut normal.
11. Ce mananci. Si unde. Pot sa mananc paine cu franzela de foame, dar daca aleg sa dau niste bani si/sau sa merg pana in partea cealalta a orasului pentru o anumita experienta, pai sa fie fain.
12. Ce vezi, ce te inspira. Pentru mine, iesirile din tara sunt in principal pentru inspiratie. Ca de relaxat pot si acasa. Am norocul asta. Cel mai mult, atunci cand merg pe dincolo, imi place de mine. Ca-s altfel, ma modeleaza mediul, ma bucura mult ceeea ce vad si traiesc.
13. Conditia fizica. Ma bucur ca ma tin picioarele zeci de km, n-am treaba. Am bagat in trei zile de Amsterdam 36 de km, pe jos. Cred ca e frustrant sa vrei sa mai vezi din ce iti ofera orasul, dar sa nu mai poti fizic.
14. Conexiunea la internet. Unii vor sa se rupa complet atunci cand pleaca, altii vor niste net pentru momentele in care vor sa posteze chestii, sa verifice chestii. Daca esti in concediu, dar inca mai ai task-uri de facut si internetul chiar nu vrea sa functioneze, e greu sa-ti bagi picioarele si sa-ti vezi de relaxare stiind ca ai lucruri de rezolvat.
15. Cat de in siguranta te simti intr-un mediu nou. N-am avut o clipa in care sa ma fi simtit in nesiguranta in Amsterdam, desi poate ai crede ca e mediul in care oamenii dorm, rupti, pe strada.
16. Incaltarile. Luati-va, oameni, papuci lejeri. Mai putin fashion, mai mult confort.
17. Prezenta romanilor in preajma. Asta e o chestie personala (am mai zis-o). Nu stiu exact de ce, dar simtiti si voi senzatia aia diferita atunci cand stiti ca sunt romani pe langa voi? N-as putea s-o explic, dar mereu imi amintesc cand am vazut, acum multi ani, doi romani cu o panza de bomfaier, incercand sa taie alarmele de plastic de pe haine, chiar langa mine. Nu cred ca toti romanii sunt la fel, dar e o scarba care va ramane cu mine multa, multa vreme.
18. Povestile/amintirile care raman. Si imaginile pe care le ai, in cap sau pe card, cand te intorci acasa. Mai pe larg, despre experienta mea la Amsterdam, in vlog-ul de mai jos. Stiu ca are aproape 10 minute, dar a fost Maka incantat pana peste cap 🙂

About Author: Andrei

8 thoughts on “18 aspecte care influenteaza cat de mult ti-a placut intr-un city break

1. October 10, 2016 at 17:17

Si mie mi-a placut foarte mult Amsterdam, si o sa revin, poate chiar si cu job-ul. M-am regasit in aprox toate punctele tale, dar cel mai mult in ala cu inspiratia si incaltarile. Si eu mereu cand merg undeva nou simt ca am cel putin 2-3 lucruri de scris dupa, ca am cascat ochii, am vazut, am invatat, am trait altfel.
    Iar cu incaltarile… DOAMNE AJUTA-MI ca de anul asta (inchipuie-ti 24 de ani de suferinta) imi iau niste adidasi din aia de zici ca plutesti pe nori (care mie-mi pareau urati, dar ce conteaza, cand sunt supercomozi, iar acum sunt cei mai frumosi :))) de fiecare data cand calatoresc si it’s heaven. De dimineata pana seara tot in ei balotez mers pe jos si de-astea si rezist, ca altfel in ghete, ghetute, conversi etc. eu nu pot mai mult de juma’ de zi …
    Ah, si punctul 10… :)))))))))))))) Asa-i, ma, asa-i.

October 10, 2016 at 17:21

ianca, cei mai comozi si utili papuci arata de obicei ca un cur, scuza-mi expresia.

• October 10, 2016 at 17:40

Haha, cam da… dar daca-i iei in culori inchise nu se-observa in poze. 😛

2. October 11, 2016 at 11:16

Toate sunt bune dar mi-a placut aia cu conditia fizica. Un oras se viziteaza cel mai bine pe jos. Multi nu vor sa inteleaga asta si se duc doar la locurile de care au auzit ei ca ar fi ok de vizitat. Nici nu isi dau seama cate zone faine rateaza.

October 11, 2016 at 13:38

Dani, trebuie sa intre intr-un cantonament la munte inainte sa mearga in concediu 🙂

3. October 23, 2016 at 14:57

Eu am vizitat si Berlinul si Londra in city break-uri si chiar daca sunt multi facori externi care iti pot influenta starea, m-am simtit foarte bine. E clar ca nu ai cum sa descoperi un ora in 3 zile, dar au fost niste experiente memorabile. Amsterdam e urmatorul pe lista!

4. Mita biciclista
    January 6, 2017 at 12:47

olandezii sunt foaaaarte tari cand esti turist. cand traiesti la ei in tara, se schimba foaia. and it’s not cool at all. dar da, are un farmec al lui la prima intalnire, ft bine ca te-a primit frumos.